Carventures

Groei van één naar drie reizen

resultaten
450
leads per maand
€0,47
kosten per lead
1 naar 3 reizen
in 1,5 jaar tijd
de uitdaging

Online zichtbaar zijn en nieuwe deelnemers

Carventures organiseert avontuurlijke reizen gericht op ondernemers die van sportieve auto’s houden. Een niche-doelgroep dus. Toen eigenaar Timo naar ons toe kwam, organiseerde hij éénmaal per jaar zijn eerste editie van de Polar Experience. Deze reis was nog niet volgeboekt en zijn vraag aan ons was of wij hem daarmee konden helpen. Ondertussen zit hij met twee edities per jaar van de Polar Experience vol én heeft hij dit jaar de Italy Experience opgezet. Je voelt ‘m aankomen… ook vol!

onze aanpak

Zo hebben we deze groeipartner laten opvallen

Om de juiste groei te kunnen realiseren, zijn we met Carventures om tafel gegaan om duidelijk in kaart te brengen wat de wensen en verwachtingen van hen waren. Na deze kick-off meeting konden we van start.

1
.
Ontwikkelen van een marketingstrategie voor Carventures

We hebben een gerichte marketingstrategie ontwikkeld om de algehele naamsbekendheid te vergroten, meer leads te genereren en deze leads zich uiteindelijk in te laten schrijven voor de reizen. We hebben de doelgroep geanalyseerd en de juiste kanalen geselecteerd. Hierdoor konden we de meest effectieve aanpak bepalen en een sterke basis leggen voor de campagnes.

2
.
Data-driven marketing: social media en Google ads

We hebben gerichte campagnes opgezet op social media en via Google Ads om nieuwe aanmeldingen aan te realiseren. Met de juiste funnel creëren we tientallen brochure downloads per dag, waarna de potentiële klant in een e-mailfunnel en retargeting komt. Door data-analyse en continue optimalisatie hebben we de advertenties nauwkeurig afgestemd op de doelgroep. Dit leidde tot een enorme leadgeneratie en middels retargeting meetbare aanmeldingen voor de reizen.

3
.
Marketing automation middels e-mail marketing

Aan de hand van een automatische e-mail flow bieden we gratis waarde aan. Alle geïnteresseerden ontvingen niet alleen de brochure, maar daarop volgend ook nog eens een aantal mails met extra waarde. Tenslotte kregen zij een mail met het aanbod en volgden daaruit aanmeldingen.

4
.
Organisch social media beheer

Om de advertenties kracht bij te zetten, worden ook de organische kanalen beheert. Deze accounts groeiden met 120% in een jaar. Op deze accounts worden de volgers warm gemaakt voor de reizen.

5
.
Rebranding en website realisatie

Na anderhalf jaar onder de namen Polar Experience en Italy Experience gecommuniceerd te hebben, was het tijd voor de volgende stap. Met het oog op verdere groei (ook in het aantal verschillende bestemmingen), zijn wij samen een rebranding traject gestart. De volledige branding van de nieuwe bedrijfsnaam Carventures is gerealiseerd en daaruit volgend is ook hun nieuwe website gerealiseerd.

Ontwikkelen van een marketingstrategie voor Carventures

We hebben een gerichte marketingstrategie ontwikkeld om de algehele naamsbekendheid te vergroten, meer leads te genereren en deze leads zich uiteindelijk in te laten schrijven voor de reizen. We hebben de doelgroep geanalyseerd en de juiste kanalen geselecteerd. Hierdoor konden we de meest effectieve aanpak bepalen en een sterke basis leggen voor de campagnes.

Data-driven marketing: social media en Google ads

We hebben gerichte campagnes opgezet op social media en via Google Ads om nieuwe aanmeldingen aan te realiseren. Met de juiste funnel creëren we tientallen brochure downloads per dag, waarna de potentiële klant in een e-mailfunnel en retargeting komt. Door data-analyse en continue optimalisatie hebben we de advertenties nauwkeurig afgestemd op de doelgroep. Dit leidde tot een enorme leadgeneratie en middels retargeting meetbare aanmeldingen voor de reizen.

Marketing automation middels e-mail marketing

Aan de hand van een automatische e-mail flow bieden we gratis waarde aan. Alle geïnteresseerden ontvingen niet alleen de brochure, maar daarop volgend ook nog eens een aantal mails met extra waarde. Tenslotte kregen zij een mail met het aanbod en volgden daaruit aanmeldingen.

Organisch social media beheer

Om de advertenties kracht bij te zetten, worden ook de organische kanalen beheert. Deze accounts groeiden met 120% in een jaar. Op deze accounts worden de volgers warm gemaakt voor de reizen.

Rebranding en website realisatie

Na anderhalf jaar onder de namen Polar Experience en Italy Experience gecommuniceerd te hebben, was het tijd voor de volgende stap. Met het oog op verdere groei (ook in het aantal verschillende bestemmingen), zijn wij samen een rebranding traject gestart. De volledige branding van de nieuwe bedrijfsnaam Carventures is gerealiseerd en daaruit volgend is ook hun nieuwe website gerealiseerd.

No items found.
Het resultaat

Deze groeipartner steekt weer boven de jungle uit

Carventures is in anderhalf jaar van één volgeboekte reis naar drie volgeboekte reizen gegroeid. En Carventures is bezig om meer en meer soortgelijke reizen te organiseren. Samen met hen zorgen we ervoor dat iedere reis een succes wordt! Zowel voor de bezoekers als voor Carventures.

450
leads per maand
€0,47
kosten per lead
1 naar 3 reizen
in 1,5 jaar tijd
120%
groei van volgers
Like Bamboo ondersteunde ons fantastisch bij de marketing van Carventures. Ze hielpen met branding, strategie en websiteontwikkeling, en creëerden een merkidentiteit die trouw blijft aan de avontuurlijke geest. Hun strategisch en creatief inzicht maakt hen een onmisbare partner.
Timo Gerritsen
Carventures

deze panda’s hebben zich vastgebeten in dit project

Tije Schermer
Eigenaar en klantrelaties

word ook een groeipartner

Op zoek naar groei? Zoek niet verder! Wij zijn er ook klaar voor. Samen brengen we jouw bedrijf of merk naar nieuwe hoogtes.